طراحی سایت فروشگاهی در مشهد

راه اندازی فروشگاه اینترنتی یکی از دغدغه های کسب و کارهاست چون در سال‌های اخیر بیشتر کسب و کارها با راه‌اندازی سایت‌های فروشگاهی سعی کرده‌اند تا محصولات خود را به صورت آنلاین به فروش برسانند. برخلاف گذشته که اکثر مردم به فروشگاه‌های اینترنتی بی‌اعتماد بودند؛ امروزه طیف وسیعی از مردم ترجیح می‌دهند به جای خرید حضوری به صورت آنلاین محصولات مورد نیاز خود را خریداری کنند بنابراین اگر تاکنون به فکر ایجاد یک سایت فروشگاهی نبوده‌اید بهتر است هر چه زودتر برای این کار اقدام کنید. یک سایت فروشگاهی استاندارد باید دارای ویژگی‌هایی باشد که مشتریان در هنگام خرید بتوانند به راحتی به جستجوی محصولات مورد نیازشان بپردازند و برای پرداخت آنلاین نیز با مشکل رو به رو نشوند. از آنجایی که وطن تک یک شرکت با تجربه طراحی سایت در مشهد است، لذا قصد داریم تا با در اختیارگذاشتن اطلاعاتی، برخی از سوال های شما را برطرف کنیم.

هزینه طراحی سایت فروشگاهی

Array

هزینه راه اندازی فروشگاه اینترنتی اولین سوالی است که به ذهن اکثر مشتریان می رسد. بهتر است بدانید که هزینه طراحی سایت فروشگاهی نسبت به سایت‌های دیگر بیشتر است و دلیل آن نیز امکانات زیادی است که یک سایت فروشگاهی به آن‌ها نیاز دارد. به عنوان مثال در طراحی یک سایت فروشگاهی باید پارامترهایی مانند سبد خرید، فیلترهای جستجوی محصول، محصولات مشابه و… وجود داشته باشد تا مشتریان بتوانند تجربه خوبی از خرید آنلاین کسب کنند. همچنین زمانی که برای طراحی یک سایت فروشگاهی کامل و حرفه‌ای صرف می‌شود بسیار زیاد است بنابراین طبیعی است که قیمت آن نسبت به سایت‌های شرکتی بیشتر باشد. تفاوت سایت های فروشگاهی با دیگر وب سایت ها را می توان در فروشگاه شان دانست. به عنوان مثال یک مجله خبری را فرض کنید. تنها چیزی نیاز است یک صفحه است تا خبرهای منتشر شده را در آن نمایش دهند. حالا یک فروشگاه اینترنتی را فرض کنید؛ علاوه بر قسمت خبری و وبلاگ، نیاز به یک صفحه برای نمایش محصولات دارد.

عامل دیگری که می‌تواند در هزینه تمام شده یک سایت فروشگاهی تأثیر به سزایی داشته باشد، نوع قالبی است که برای سایت خود سفارش می‌دهید. اگر بخواهید تا از یک قالب اختصاصی برای سایتتان استفاده شود باید هزینه بیشتری بپردازید. شما با در اختیار داشتن یک قالب اختصاصی می‌توانید تمام ویژگی‌هایی که مدنظرتان است را در سایت فروشگاهی‌تان اعمال کنید. همچنین قالب‌های اختصاصی از امنیت بیشتری برخوردارند بنابراین اگر زمان کافی و بودجه لازم برای طراحی یک قالب اختصاصی را در اختیار دارید به شما پیشنهاد می‌کنیم از قالب‌های آماده استفاده نکنید. البته قالب‌های آماده سایت‌های فروشگاهی نیز می‌توانند جوابگوی نیازهای شما باشند بنابراین با توجه به هزینه‌ای که می‌خواهید برای طراحی سایت فروشگاهی پرداخت کنید و امکاناتی که نیاز دارید می‌توانید هر کدام از آن‌ها را انتخاب کنید.

ویژگی های سایت فروشگاه

Array

ویژگی های اصلی سایت فروشگاهی را می توان با یک بررسی کوچک در بزرگ ترین سایت های فروشگاهی پیدا کرد. اگر نگاهی به سایت‌های فروشگاهی بزرگ و معتبر بیندازید متوجه می‌شوید که در همه آن‌ها برخی از ویژگی‌ها به طور مشترک وجود دارد. در واقع توجه به این ویژگی‌ها در طراحی سایت فروشگاهی می‌تواند سایت شما را نسبت به سایر سایت‌های فروشگاهی که در زمینه مشابه با کسب و کار شما فعالیت می‌کنند، متمایز کند. برخی از ویژگی‌هایی که یک سایت فروشگاهی حرفه‌ای باید آن‌ها را داشته باشد عبارت‌اند از :

قرار دادن پروموشن‌ها در صفحه اول سایت

به خاطر داشته باشید که صفحه اول یک سایت فروشگاهی باید مانند ویترین یک فروشگاه عمل کند یعنی شما باید محصولاتی که دارای تخفیف ویژه‌ای هستند را در صفحه اصلی سایت به نمایش بگذارید. همچنین تبلیغات برای جشنواره‌های فروش و پیشنهادات ویژه هم باید در صفحه اول سایت قرار بگیرند تا مشتریان در هنگام ورود به سایت با پیشنهادات جذابی از محصولات متنوع مواجه شوند. انجام این کار بر روی فروش بیشتر محصولات شما تأثیر بسیار زیادی خواهد داشت بنابراین از شرکتی که برای طراحی سایت فروشگاهی انتخاب کرده‌اید بخواهید این آپشن را در سایت شما قرار دهد.

ایجاد فیلتر محصولات

همه محصولات دارای ویژگی‌هایی مانند رنگ، اندازه و … هستند بنابراین ممکن است برخی از محصولات در تعدادی از ویژگی‌ها با یکدیگر مشترک باشند. قرار دادن قابلیت فیلتر کردن محصولات به کاربران سایت شما این امکان را می‌دهد که بتوانند به راحتی محصولات مورد نیاز خود را از میان صدها کالایی که در فروشگاه اینترنتی شما وجود دارد پیدا کنند. به این نکته توجه داشته باشید که یکی از دلایل افزایش تعداد خریدهای اینترنتی، پیدا کردن محصول مدنظر مشتریان در کمترین زمان و با قیمتی مناسب است. بنابراین اگر کاربران سایت شما نتوانند محصولات مورد نیاز خود را به راحتی در فروشگاه اینترنتی شما پیدا کنند ممکن است دیگر علاقه‌ای به خرید کردن از سایت شما نداشته باشند.

نمایش ویژگی‌های محصولات

در کنار تصویر هر محصول باید بخشی برای وارد کردن جزییات محصول نیز وجود داشته باشد. ویژگی‌های هر محصول و نحوه استفاده از آن‌ها باید با دقت در سایت وارد شوند تا مشتری بتواند محصولی را انتخاب کند که ویژگی‌های آن با خواسته‌هایش مطابقت داشته باشد. نمایش اطلاعات کامل محصولات در سایت به مشتری کمک می‌کند تا در کمترین زمان بتواند محصول مورد نیاز خود را انتخاب و خریداری کند. اگر مشتری تجربه خرید موفقی از فروشگاه اینترنتی شما به دست بیاورد، احتمال آن که دوباره برای خرید به فروشگاه اینترنتی شما مراجعه کند بیشتر می‌شود.

طراحی بخشی برای انتشار نظرات کاربران

بسیاری از افرادی که برای خرید محصول به فروشگاه‌های اینترنتی مراجعه می‌کنند تمایل دارند تا نظر دیگران را در مورد آن محصول بدانند به همین دلیل اگر شما در طراحی سایت تان بخشی را برای نمایش نظرات مشتریان تان قرار دهید، کاربران سایت می‌توانند راحت‌تر برای خرید محصول مورد نظر خود تصمیم‌گیری کنند. همچنین بهتر است بدانید که درج نظرات کاربران در مورد محصولات مختلف باعث به‌روزرسانی صفحه از نظر جستجوگر گوگل می‌شود بنابراین صفحه مورد نظر می‌تواند جایگاه بالاتری در گوگل به دست بیاورد. سایت‌های فروشگاهی بزرگ سعی می‌کنند با دادن امتیاز به مشتریان شان آن‌ها را ترغیب کنند تا نظرات خود را در مورد محصولاتی که خریداری کرده‌اند با دیگران به اشتراک بگذارند.

طراحی فرایند پرداخت آسان

زمانی که کاربر برای خرید وارد وب سایت تان می شود باید راحت ترین راه ها را جلوی پای او قرار دهید. درصورتی که احساس کند وقتش تلف می شود به راحتی به سایت رقیب رفته و خرید می کند. به همین دلیل باید تا جای ممکن روند پرداخت را آسان کنید. به عنوان مثال اگر محصول دانلودی می فروشید نیازی نیست تا آدرس و نام شهر کاربر را بپرسید. پس یادتان باشد در پروژه های خود از طراح بخوانید تا روند پرداخت را جای ممکن راحت تر کند. این راحتی می تواند در بخش های دیگری مانند منوی های سایت، دسترسی به محصول مورد نظر، دسترسی به صفحه اطلاعات تماس و صفحه های دیگر اعمال شود.

نتیجه گیری

عوامل مختلفی در تعیین قیمت طراحی سایت فروشگاهی در مشهد تأثیرگذار هستند. با این حال بهتر است بدانید که سایت‌های فروشگاهی همیشه از سایت‌های معمولی گران‌تر هستند زیرا زمانی که صرف طراحی این نوع سایت‌ها می‌شود بسیار بیشتر است. همچنین برخلاف سایت‌های شرکتی، در طراحی سایت فروشگاهی باید بخش‌هایی مانند نظرات کاربران، ویژگی‌های محصولات و … وجود داشته باشد. امکان اتصال به درگاه‌های پرداخت آنلاین، امکان جستجوی محصولات از طریق اعمال فیلترهای مختلف و به‌روزرسانی دائمی بخش مربوط به جشنواره‌های فروش از دیگر تفاوت‌های سایت‌های فروشگاهی نسبت به سایت‌های دیگر است. شما می‌توانید با خیالی آسوده طراحی سایت‌های فروشگاهی خود را به تیم حرفه‌ای و متخصص وطن تک بسپارید. کارشناسان ما با داشتن تجربه و دانش کافی در زمینه طراحی سایت‌های فروشگاهی می‌توانند به شما در راه‌اندازی یک سایت فروشگاهی کامل و بی‌نقص کمک کنند.

برای دریافت مشاوره و دریافت اطالاعات بیشتر می‌توانید بر روی لینک زیر کلیک کنید.

https://www.vatantech.com/

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *