شرکت طراحی سایت در مشهد

مدت زمان مطالعه مقاله شرکت طراحی سایت در مشهد : ۱۰ دقیقه


امروزه هر شخصی قادر است به کمک اینترنت در هر زمینه‌ای که مایل است و به آن نیاز دارد اطلاعات کسب کند، به خبرهای روز دسترسی داشته باشد، به‌صورت آنلاین خریدهای خود را انجام دهد و هزاران کار و فعالیت دیگر انجام دهد. در ادامه‌ی این مطلب قصد داریم کمی در مورد شرکت طراحی سایت در مشهد و چگونگی روند طراحی سایت صحبت کنیم. با ما همراه باشید.

مقدمه

شاید تا همین چند سال پیش داشتن یک سایت شخصی یا مخصوص کار برای هر فردی امکان‌پذیر نبود و این امر تنها برای شرکت‌های بسیار بزرگ یا شرکت‌هایی که در ارتباط با تکنولوژی بودند مقدور بود. اما در ده سال گذشته با ظهور اینترنت همه‌چیز کاملاً متفاوت شده است و هیچ محدودیتی را نمی‌توان برای آن‌ها متصور بود. هر شخصی قادر است به کمک اینترنت در هر زمینه‌ای که مایل است و به آن نیاز دارد اطلاعات کسب کند، به خبرهای روز دسترسی داشته باشد، به‌صورت آنلاین خریدهای خود را انجام دهد و هزاران کار و فعالیت دیگر انجام دهد. در ادامه‌ی این مطلب قصد داریم کمی در مورد شرکت طراحی سایت در مشهد و چگونگی روند طراحی سایت در مشهد صحبت کنیم. با ما همراه باشید.

منظور از طراحی سایت چیست؟

شرکت طراحی سایت در مشهد, طراحی سایت در مشهد

وب سایت که به‌اختصار آن را سایت هم می‌گویند یک بستر آنلاین با دامنه (domain) و آدرس خاص خود است که دارنده‌ی آن می‌تواند هرگونه محتوایی که در نظر دارد را در آن بارگذاری کند و آن‌ها را به مخاطب خود عرضه کند. برای ساختن یک سایت توسط شرکت طراحی سایت در مشهد نیاز به مواردی است که عبارت هستند از: وب سرور، دامنه یا همان آدرس وب سایت و در انتها سامانه‌هایی برای تولید محتوا و سروسامان دادن به آن. این محتوا برای هر سایت با سایت دیگر متفاوت است و می‌تواند شامل متن و نوشته، عکس، فایل‌های صوتی، ویدیو و انواع مختلف داده باشد. دیگر کسی برای داشتن سایت دارای محدودیت نیست و هر فرد یا شرکت یا کسب‌وکاری که مایل باشد می‌تواند سایت منحصر به فرد خود را داشته باشد.

موارد مورد نیاز برای طراحی سایت کدام هستند؟

شرکت طراحی سایت در مشهد, طراحی سایت در مشهد

برای ساخت وب‌سایت نیاز به علم طراحی سایت و نیز یکسری زیرساخت‌ها داریم تا بتوانیم به کمک آن‌ها سایت موردنظر را ساخته و از آن بهره بگیریم. بنا به نقل شرکت طراحی سایت در مشهد موارد موردنیاز برای طراحی سایت به شرح زیر هستند:

دو مورد اصلی که در نبود آن‌ها اصلاً وب‌سایتی به وجود نمی‌آید دامنه یا دامین (Domain) و سرور وب هستند. دامنه همان آدرسی است که به کمک آن می‌توانیم به سایت موردنظر رفته و برای این کار لازم است تا آن را در کادر جستجوی مرورگرها وارد کنیم. در واقع دامنه یا دامین به‌نوعی نام سایت نیز محسوب می‌شود. مورد دوم سرور وب است که کامپیوتری است که تمامی مطالب و محتواهای موجود در سایت روی آن به ثبت می‌رسد و هنگامی‌که کاربران وارد آن سایت می‌شوند داده‌ها از طریق این وب سرور به سایت منتقل‌شده و برای آن‌ها به نمایش در می‌آید.

اما تمام زیبایی بصری و جذابیت و کاربردی بودن هر سایت برای مخاطب وابسته به سامانه مدیریت محتوا و نیز قالب آن سایت است. این قالب عموماً با توجه به نوع سایت و کاربری آن به‌وسیله طراحانی که در شرکت طراحی سایت در مشهد مانند وطن تک یا هر شرکت دیگر یا فریلنسرهای طراحی سایت، طراحی و اجرایی می‌شود. در ادامه کمی مفصل‌تر راجع به دامنه و وب سرور صحبت می‌کنیم. با ما همراه باشید.

 

 

دامنه یا دامین چیست؟

دامنه مربوط به سایت‌ها دارای تنوع بسیاری است و دارندگان سایت می‌توانند هرکدام را که تمایل دارند برای سایت خود برگزینند. سه دامنه‌ی معروف و پراستفاده در سطح جهانی عبارت هستند از:

  • Org که کوتاه شده‌ی کلمه organization بوده و به معنی دامنه‌های سازمانی می‌باشد.
  • Com که کوتاه شده‌ی کلمه commercial بوده و برای دامنه‌های تجاری کاربرد دارد.
  • Net که کوتاه شده‌ی کلمه‌ network به مفهوم شبکه است.

عموماً طراحان توصیه می‌کنند از هر دامین در بستر خاص خودش بهره گرفته شود. علاوه بر این دامنه‌ها با توجه به توسعه‌ی وب جهانی دامنه‌های بسیاری نیز وارد عرصه شده‌اند که تعدادی از آن‌ها به این شرح هستند:  Biz, Info, Pro, Aero, Coop,,GOV, EDU, WS, TV, BZ و غیره.

 

وب‌سرور چیست و کارایی آن چه می‌باشد؟

همان‌طور که در بالاتر هم گفتیم وب سرور کامپیوتری است که در آن تمامی اطلاعات مربوط به سایت‌های مختلف ذخیره می‌شود. حتی کامپیوترهایی که مصرف خانگی دارند هم قابلیت این را دارند که نقش وب سرور را بازی کنند اما این کار با توجه به هزینه‌های زیاد و درعین‌حال نداشتن امنیت خیلی مقرون‌به‌صرفه نیست و معمولاً کسی به دنبال آن نمی‌رود. به شکل کلی وب سرورها را می‌توان ابررایانه‌هایی در نظر گرفت که قابلیت ذخیره‌سازی آن‌ها به‌شدت بالا بوده و علاوه بر این توانایی آن‌ها در پردازش نیز بسیار بالا است و شاید بتوان گفت برابر بی‌نهایت است. سرورهای وب را عموماً خاموش نمی‌کنند و به‌صورت بیست‌وچهار ساعت در شبانه‌روز قابل‌استفاده هستند، چراکه اگر این سرورها به هر دلیلی از دسترس خارج شوند تمامی سایت‌هایی که از آن‌ها سرویس می‌گیرند و داده‌های خود را روی این سرورها ثبت و ذخیره می‌کنند نیز از کار می‌افتند.

بنا بر اطلاعاتی که ما از شرکت طراحی سایت در مشهد به نام وطن تک دریافت کردیم نحوه‌ی کار این سرورها به این شکل است که هر دفعه‌ای که یک شخص به سایت موردنظر ورود می‌کند و به یک صفحه نیاز دارد، این نیاز وی به آن صفحه در قالب یک درخواست به سرور وب موردنظر مخابره شده و جوابی که سرور به درخواست کاربر می‌دهد لود شدن داده‌های موردنظر وی بر روی آن صفحه است. هرچقدر وب سرور شما دارای قدرت بیشتری باشد سرعت پردازش بالاتر رفته و در نتیجه لود شدن سرعت بالاتری دارد.

روش‌های مختلف طراحی سایت

شرکت طراحی سایت در مشهد, طراحی سایت در مشهد

برای طراحی سایت به وسیله‌ی شرکت طراحی سایت در مشهد روش‌های مختلفی وجود دارد. طراحی سایت عموماً در دو شکل استاتیک و دینامیک صورت می‌گیرد.

استاتیک: در این روش هر تغییری در سایت تنها به وسیله‌ی طراح قابل انجام است. ازنظر حرفه‌ای این نوع از سایت‌ها در دو روش HTML و فول فلش قابل طراحی هستند که نوع دوم از اولی جذابیت بصری بیشتری دارد. اما مشکلاتی نیز در بردارند که ازجمله‌ی آن‌ها حجم بالای سایت و بارگذاری کند سایت است. همچنین موتورهای جستجو قادر به خواندن محتویات فلش‌ها نیستند.

دینامیک: این سایت‌ها در قسمت‌های بسیاری علاوه بر طراح به‌وسیله‌ مدیر سایت هم قابلیت تغییر دارند. آن‌ها ازنظر حرفه‌ای به دو دسته‌ی فلش دینامیک و بر پایه‌ی برنامه‌نویسی تقسیم می‌شوند.

 

 

سخن پایانی

شرکت‌های مختلفی درزمینه طراحی سایت فعالیت دارند اما اگر سایت حرفه‌ای می‌خواهید باید به دنبال یک شرکت حرفه‌ای در این زمینه باشید. ما در وطن تک به عنوان یک شرکت طراحی سایت در مشهد سعی می‌کنیم از بهترین و مناسب‌ترین روش‌ها برای شما استفاده کنیم.

 

اگر شما هم می‌خواهید که یک سایت استاندارد برای خود داشته باشید می‌‎توانید با مراجعه به آدرس زیر از خدمات شرکت وطن تک استفاده کنید.

vatantech.com

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *