مراحل طراحی سایت در مشهد

 

مدت زمان مطالعه مقاله طراحی سایت توریستی و گردشگری :۱۱ دقیقه


یکی از مهم ترین اقدامات در حین طراحی سایت، انجام گام به گام مراحل طراحی سایت است.در این مطلب قصد داریم شما را با مراحل طراحی سایت در مشهد بیشتر آشنا کنیم و به بررسی اهمیت هر کدام از این مراحل بپردازیم؛ پس با وطن تک همراه شوید.

 

مقدمه

طراحی سایت شامل چه مراحلی است؟ آیا فقط داشتن مهارت برنامه‌نویسی برای طراحی یک سایت قدرتمند و اختصاصی کافی است؟ طراحی سایت یک کار تخصصی محسوب می‌شود؛ بنابراین برای این که یک سایت استاندارد و حرفه‌ای داشته باشید باید از افرادی کمک بگیرید که در زمینه طراحی سایت مهارت بالایی دارند. برخی به اشتباه فکر می‌کنند که طراحان سایت صرفاً افرادی هستند که در برنامه‌نویسی مهارت دارند در حالی که برای طراحی سایت علاوه بر کدنویسی باید مراحل مختلف دیگری نیز طی شود به همین دلیل ما در این مطلب قصد داریم شما را با مراحل طراحی سایت در مشهد بیشتر آشنا کنیم و به بررسی اهمیت هر کدام از این مراحل بپردازیم؛ پس با وطن تک همراه شوید.

آشنایی با مراحل طراحی سایت در مشهد

طراحی سایت در مشهد, مراحل طراحی سایت در مشهد

مراحل مختلفی برای طراحی سایت طی می‌شود که هر کدام از آن‌ها نقش به سزایی در کیفیت و کارایی سایت دارند. آشنایی با مراحل طراحی سایت در مشهد به شما کمک می‌کند تا به درستی متوجه اهمیت سپردن سفارش طراحی سایت به شرکت‌های با تجربه و معتبر شوید. این مراحل عبارت‌اند از:

جمع‌آوری اطلاعات

در اولین مرحله از طراحی سایت در مشهد باید اطلاعات لازم درباره نوع کسب و کار مشتری و مخاطبان هدف جمع‌آوری شود. این اطلاعات به تیم طراحی برای تعیین هدف اصلی سایت کمک می‌کند. در مرحله جمع‌آوری اطلاعات از مشتری سؤالاتی درباره هدف کسب و کارش، شرکت‌های رقیب، پرسونای مخاطب، بودجه در نظر گرفته شده برای طراحی سایت و انتظارات کارفرما از آن مورد پرسش قرار می‌گیرد. به عنوان مثال اگر قصد راه‌اندازی یک سایت برای معرفی یک برند کیف و کفش را دارید باید مشخص کنید که آیا قصد شما فروش آنلاین محصولاتتان است یا فقط می‌خواهید محصولات جدید خود را به معرض نمایش بگذارید؟ مخاطبان شما عمده‌فروشی‌ها هستند یا مشتریان عادی؟ و… پاسخ این سوالات نقش مهمی در انجام مراحل دیگر ایفا می‌کنند.

برنامه‌ریزی

پس از جمع‌آوری اطلاعات نوبت به برنامه‌ریزی برای انجام سایر مراحل طراحی سایت در مشهد می‌رسد. همچنین تعیین کلمات کلیدی برای تولید محتوا، بررسی ارزش هر یک از کلمات کلیدی انتخاب شده و تهیه لیستی از محتواهای لازم برای بهبود جایگاه سایت در جستجوگر گوگل نیز در این مرحله انجام می‌شود. پس از آن که استراتژی سئوی سایت مورد بررسی قرار گرفت، طراحی نقشه سایت آغاز می‌شود. در طراحی نقشه سایت، مواردی مانند اولویت‌بندی صفحات مورد نیاز و چک لیستی از مراحلی ضرروی تهیه می‌شود.

ایجاد طرح اولیه سایت یا wireframe

طراحی سایت در مشهد, مراحل طراحی سایت در مشهد

در این مرحله یک طرح گرافیکی از سایت توسط نرم افزارهای مختلف تهیه می‌شود. این طرح شامل تمام صفحات اصلی سایت مانند تماس با ما، درباره ما، بلاگ و… است. در واقع در این بخش یک شمای کلی از آنچه که قرار است پیاده‌سازی شود به صورت گرافیکی تهیه می‌شود. طرح اولیه سایت برای کارفرما ارسال شده و در صورت تائید مراحل بعدی آغاز می‌گردد در غیر این صورت تغییراتی با توجه به نظر کارفرما بر روی آن اعمال خواهد شد.

طراحی قالب سایت

در مرحله طراحی قالب سایت با توجه به طرح گرافیکی تائید شده یک قالب استاندارد که تمام معیارهای ایده‌آل را داشته باشد طراحی می‌شود. در طراحی قالب سایت باید به لوگو و رنگ سازمانی مجموعه شما توجه ویژه‌ای ‌شود به نحوی که محیط سایت به صورت کامل منطبق با نوع کسب و کارتان باشد و کاربر هنگام حضور در سایت احساس خوبی داشته باشد. در این مرحله معمولاً تغییرات چندانی به وجود نمی‌آید زیرا کاملاً مطابق با طرح اولیه‌ای است که به تائید کارفرما رسیده؛ با این حال به دلایل مختلفی ممکن است کارفرما از نحوه طراحی قالب رضایت نداشته باشد و بخواهد تغییراتی در آن اعمال شود. به خاطر داشته باشید که اعمال تغییرات در مرحله طراحی قالب به صورت جزئی قابل انجام است و نمی‌توان تغییرات اساسی در طرح به وجود آورد.

کد نویسی

طراحی سایت در مشهد, مراحل طراحی سایت در مشهد

اکنون نوبت به شروع کار برنامه نویسان می‌رسد. آن‌ها با توجه به قالب طراحی شده، کدنویسی را شروع می‌کنند. این مرحله جزو مهم‌ترین مراحل طراحی سایت در مشهد است زیرا یک سایت حرفه‌ای و قدرتمند باید به صورت بهینه کد نویسی شده و استانداردهای کد نویسی در آن رعایت شود. به خاطر داشته باشید که کد نویسی یک سایت مانند اسکلت یک ساختمان است به همین دلیل افرادی که وظیفه این کار را بر عهده دارند باید از دانش و تکنولوژی جدید آگاهی کامل داشته باشند. معمولاً سمت کاربر با استفاده از زبان‌های HTML، CSS، JQuery و Java script نوشته می‌شود و برای سمت سرور از زبان PHP  استفاده می‌کنند. البته سایت‌هایی که برای تهیه آن‌ها از قالب‌های آماده وردپرس استفاده می‌شود قدری متفاوت‌ترند و زمان زیادی صرف کدنویسی آن‌ها نمی‌شود بلکه صرفاً برخی تغییرات جزئی بر روی آن‌ها انجام می‌شود. کد نویسی یک سایت اختصاصی، زمان‌بر است؛ بنابراین نباید انتظار داشته باشید که این مرحله به سرعت به پایان برسد.

تست سایت

پس از اتمام مرحله کدنویسی نوبت به بارگذاری دیتاهای اولیه در سایت می‌رسد. برای این که سایت طراحی شده از نظر ظاهری شباهت بیشتری به یک سایت کامل داشته باشد، در این مرحله برخی از دیتاها وارد سایت می‌شود تا بتوان از این طریق برخی از مشکلات احتمالی را برطرف کرد سپس سایت به طور کامل به کارفرما تحویل داده می‌شود تا در صورت هر گونه نقص یا ایرادی در مدیریت سایت، تغییرات مورد نیاز در آن با توجه به نظر کارفرما اعمال شود.

 

آموزش مدیریت سایت به کارفرما

زمانی که کار طراحی سایت به مرحله آموزش مدیریت سایت می‌رسد می‌توان گفت که تمام مراحل طراحی سایت در مشهد به خوبی انجام شده و فقط برای این که کارفرما بتواند مدیریت سایت را بر عهده بگیرد، یک جلسه آموزشی با حضور کارفرما و یکی از اعضای تیم طراحی سایت برگزار می‌شود. در این جلسه چند ساعته، تمام نکات لازم درباره استفاده از امکانات پنل مدیریت آموزش داده خواهد شد تا هیچ گونه ابهامی درباره نحوه مدیریت سایت وجود نداشته باشد.

سخن پایانی

آشنایی با مراحل طراحی سایت در مشهد به شما کمک می‌کند تا بتوانید به درستی به نحوه انجام مراحل طراحی سایتتان نظارت داشته باشید. ما به افرادی که تمایل دارند که یک سایت حرفه‌ای و اختصاصی برای معرفی کسب و کارشان داشته باشند توصیه می‌کنیم با شرکت‌هایی در این زمینه همکاری کنند که از تجربه و مهارت کافی برخوردار هستند. شرکت طراحی سایت وطن تک با داشتن صدها نمونه کار موفق در حوزه طراحی سایت می‌تواند یک انتخاب هوشمندانه برای طراحی انواع سایت‌های آموزشی، فروشگاهی، املاک و… باشد.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *