طراحی سایت ریسپانسیو در مشهد

 

مدت زمان مطالعه مقاله طراحی سایت ریسپانسیو در مشهد :۱۱ دقیقه


چرا باید در طراحی سایت به ریسپانسیو یا واکنشگرا بودن آن توجه کنیم؟ در سال‌های اخیر طراحی سایت ریسپانسیو در مشهد اهمیت زیادی پیدا کرده است به نحوی که تمام کسانی که دارای یک کسب و کار شخصی هستند، علاقمندند که یک سایت کارآمد و حرفه‌ای برای جذب مشتریان بیشتر داشته باشند.

 

 

 

مقدمه

طراحی سایت ریسپانسیو به چه معناست؟ چرا باید در طراحی سایت به ریسپانسیو یا واکنشگرا بودن آن توجه کنیم؟ در سال‌های اخیر طراحی سایت ریسپانسیو در مشهد اهمیت زیادی پیدا کرده است به نحوی که تمام کسانی که دارای یک کسب و کار شخصی هستند، علاقمندند که یک سایت کارآمد و حرفه‌ای برای جذب مشتریان بیشتر داشته باشند. کاربران زیادی وجود دارند که از تبلت، گوشی‌های موبایل هوشمند و… برای جستجو در اینترنت استفاده می‌کنند به همین دلیل است که ویژگی ریسپانسیو بودن اهمیت بیشتری پیدا کرده است. ما در این مطلب قصد داریم تا شما را با مزایای رسپانسیو کردن سایت در طراحی سایت در مشهد بیشتر آشنا کنیم و به بررسی نکات مهم در این زمینه بپردازیم؛ پس با وطن تک همراه شوید.

چرا طراحی سایت ریسپانسیو در مشهد اهمیت دارد؟

طراحی سایت در مشهد, طراحی سایت ریسپانسیو در مشهد

سایت‌هایی که قابلیت ریسپانسیو یا و واکنشگرا بودن را دارند، به صورت کامل در دستگاه‌های مختلفی مانند انواع تبلت‌ها، گوشی‌های تلفن همراه، لپ‌تاپ و… قابل مشاهده هستند و نیازی نیست که کاربر برای استفاده از امکانات سایت، اسکرول کند یا سایز صفحه نمایش را تغییر دهد. بر اساس آمارهای به دست آمده؛ بیش از پنجاه درصد از کاربران اینترنت از طریق تلفن‌های همراه وارد سایت‌های مختلف می‌شوند و از امکانات آن‌ها استفاده می‌کنند؛ بنابراین اگر سایت شما ریسپانسیو نباشد، تعداد زیادی از کاربرانی که وارد سایتتان می‌شوند آن را خیلی زود ترک می‌کنند. همچنین ممکن است آنها در آینده دیگر تمایلی به استفاده از امکانات سایت شما نداشته باشند.

مزایای طراحی سایت ریسپانسیو در مشهد چیست؟

طراحی سایت در مشهد, طراحی سایت ریسپانسیو در مشهد

اگر سری به وب‌سایت‌های پربازدید بزنید متوجه می‌شوید که تمام این سایت‌ها از طریق دستگاه‌های مختلف به راحتی قابل مشاهده هستند. در واقع آن‌ها تلاش می‌کنند تا با استفاده از قابلیت طراحی سایت ریسپانسیو در مشهد، رضایت کاربرانشان را به دست بیاورند. یک سایت ریسپانسیو ایده‌آل باید به گونه‌ای طراحی و پیاده‌سازی شود که پهنای عریض و مناسبی داشته باشد اما زمانی که اندازه مرورگر را کوچک می‌کنید نیز بتواند متناسب با پهنای مرورگر شما تغییر کند. با کوچک‌تر شدن صفحه نمایش باید فونت متن و سایر عناصر موجود در سایت نیز تغییر پیدا کنند. سایت‌های ریسپانسیو یا واکنشگرا تجربه کاربری بسیار خوبی را در اختیار مخاطبانشان قرار می‌دهند؛ بنابراین اگر شما تاکنون از این ویژگی برای طراحی سایت خود استفاده نکرده‌اید، بهتر است هر چه زودتر از این قابلیت برای ارتقا سایتتان استفاده کنید تا بتوانید از رقبایتان جلو بیفتید. برخی از مهم‌ترین مزایای طراحی سایت ریسپانسیو در مشهد عبارت‌اند از:

  • سازگار شدن سایت با تمام سایزهای نمایشگرهای دستگاه‌های مختلف مانند تلفن‌های همراه، تبلت، لپ‌تاپ و…
  • افزایش انعطاف‌پذیری سایت
  • امکان نمایش کامل سایت در نسخه‌های قدیمی و جدید مرورگرهای مختلف
  • تأثیر مثبت در سئوی سایت به دلیل افزایش رضایت کاربران
  • افزایش تعداد بازدیدکنندگان سایت

سایت‌های ریسپانسیو چه تفاوت‌هایی با نسخه موبایل سایت دارند؟

طراحی سایت در مشهد, طراحی سایت ریسپانسیو در مشهد

در ابتدا بهتر است بدانید که گوگل استفاده از قابلیت ریسپانسیو کردن سایت را به طراحان سایت پیشنهاد می‌دهد زیرا سایت‌های ریسپانسیو این قابلیت را دارند که صفحه سایت را با صفحه‌های نمایشگرهای مختلف مطابقت بدهند. همچنین در سایت‌های ریسپانسیو url و html یکسان است به همین دلیل گوگل راحت‌تر می‌تواند محتوای منتشر شده در سایت شما را نشانه‌گذاری کند در حالی در نسخه‌های موبایل سایت url و html سایت اصلی با سایتی که برای موبایل طراحی می‌شود متفاوت است. این مسئله می‌تواند تأثیر منفی در جایگاه سایت شما داشته باشد به همین دلیل ما نیز به شما طراحی سایت ریسپانسیو در مشهد را پیشنهاد می‌دهیم.

طراحی سایت ریسپانسیو چقدر در سئو تأثیرگذار است؟

طراحی سایت در مشهد, طراحی سایت ریسپانسیو در مشهد

طراحی سایت ریسپانسیو در سئو یا بهینه‌سازی سایت اهمیت زیادی دارد زیرا گوگل ترجیح می‌دهد سایت‌هایی را که تجربه کاربری بهتری را برای کاربرانشان فراهم می‌کنند را در جایگاه‌های بهتری از صفحه جستجو نشان دهد. همان‌طور که گفتیم سایت‌های ریسپانسیو یا واکنشگرا می‌تواند تأثیر زیادی در افزایش رضایت کاربرانشان داشته باشند؛ بنابراین این مسئله نیز برای گوگل اهمیت زیادی دارد زیرا گوگل ترجیح می‌دهد سایت‌های را به کاربران اینترنت پیشنهاد دهد که مطمئن است می‌توانند نظر آن‌ها را به خود جلب کنند، بنابراین اگر به فکر برنامه‌ریزی برای بهبود جایگاه سایتتان هستید بهتر است برای ریسپانسیو کردن ساییتان نیز اقدامات لازم را انجام دهید.

با برخی از اشتباهات متداول در طراحی سایت‌های ریسپانسیو بیشتر آشنا شوید!

طراحی سایت در مشهد, طراحی سایت ریسپانسیو در مشهد

  • اشتباه در سایز فونت: به این نکته توجه داشته باشید که متن‌های بسیار طولانی در تلفن‌های همراه به سختی خوانده می‌شوند به همین دلیل بهتر است متن‌هایی که اهمیت زیادی دارند، مانند دستورالعمل استفاده از سایت و یا نحوه سفارش محصولات به صورت کوتاه مختصر نوشته شوند تا کاربرانی که از موبایل استفاده می‌کنند نیز بتوانند به راحتی نوشته‌ها را بخوانند. البته انتخاب سایز درست برای فونت نوشته‌ها نیز اهمیت زیادی در خوانایی متن‌ها دارد.
  • فعال نکردن شماره‌های تماس: شما با فعال کردن لینک تلفن‌های تماس به کاربرانی که از تلفن‌های همراه برای مشاهده سایت استفاده می‌کنند کمک می‌کنید که بتواند راحت‌تر و تنها از طریق لمس کردن شماره با شما تماس بگیرند.

هزینه طراحی سایت ریسپانسیو در مشهد چقدر است؟

طراحی سایت در مشهد, طراحی سایت ریسپانسیو در مشهد

هزینه طراحی سایت به عوامل مختلفی بستگی دارد با این حال بهتر است بدانید که بیشتر شرکت‌های حرفه‌ای در زمینه طراحی سایت‌های شرکتی، فروشگاهی و … متوجه اهمیت ریسپانسیو بودن سایت برای جذب مخاطب بیشتر هستند به همین دلیل تمام سفارشات سایت‌هایشان را به صورت ریسپانسیو طراحی و پیاده‌سازی می‌کنند اما باز هم بهتر است در هنگام بستن قرارداد طراحی سایت به این مسئله توجه کنید. اعتبار شرکت طراحی سایتی که با آن‌ها همکاری می‌کنید، امکانات جانبی که می‌خواهید در سایت شما وجود داشته باشد، طراحی سایت اختصاصی یا استفاده از قالب‌های آماده و… از جمله مواردی هستند که در قیمت طراحی سایت ریسپانسیو تأثیرگذارند.

سخن پایانی

ریسپانسیو بودن به معنی امکان نمایش کامل سایت در دستگاه‌هایی با صفحه نمایش‌های مختلف است. به عنوان مثال شما به راحتی می‌توانید یک سایت ریسپانسیو را در تبلت، تلفن همراه و… مشاهده کنید بدون این که نیاز باشد، سایز صفحه نمایشگر را تغییر دهید. ریسپانسیو بودن سایت به افزایش رضایت کاربران شما کمک خواهد کرد. همچنین این ویژگی در سئوی سایت نیز تأثیرگذار است و سایت‌هایی که دارای چنین قابلیتی هستند بیشتر مورد توجه گوگل قرار می‌گیرند. شرکت طراحی سایت وطن تک با تجربه طولانی در زمینه طراحی سایت و بهره‌گیری از کادری مجرب و حرفه‌ای آماده دریافت سفارش‌های طراحی سایت ریسپانسیو در مشهد است.

شما می‌توانید مراحل طراحی و پیاده‌سازی سایت خود را با پرداخت هزینه مناسبی به vatantech بسپارید تا در کوتاه‌ترین زمان ممکن یک سایت حرفه‌ای و قدرتمند در اختیار داشته باشید.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *