شرکت طراحی پورتال در مشهد

 

پورتال یکی از مهم‌ترین امکانات تحت وبی است که هر سازمان، ارگان، نهاد و یا شرکت باید داشته باشد تا بتوانند اطلاعات مورد نیاز کاربرانشان را دریافت کنند. از این رو وطن تک که یک شرکت طراحی پورتال در مشهد است، قادر به طراحی و توسعه پورتال های مناسب در مشهد می‌باشد. اما اگر در مورد پورتال اطلاعات زیادی ندارید، تا انتها این مقاله با وطن تک همراه شوبد.

 

مقدمه

امروزه استفاده از اینترنت در اکثر سازمان‌ها رواج یافته است. استفاده از شبکه اینترانت یکی از معیارهای توسعه و رشد یک سازمان است، از این رو بسیاری از سازمان‌ها از شبکه پورتال برای ارتباطات خود و همچنین دسترسی راحت‌تر به اطلاعات درون سازمانی استفاده می‌کنند. پورتال تفاوت‌هایی با یک وبسایت دارد که در این مقاله به معرفی مفهوم آن و همچنین انواع پورتال پرداخته‌ایم. اگر به دنبال شرکت طراحی پورتال و یا طراحی سایت در مشهد می‌گردید، ما با سال‌ها تجربه در زمینه طراحی پورتال در این مورد می‌توانیم شما را همراهی کنیم.

پورتال چیست؟

شرکت طراحی پورتال در مشهد, طراحی پورتال, طراحی پورتال در مشهد

از نظر لغوی پورتال به معنای درگاه است ولی در مفهوم اینترنتی آن پورتال صفحه وبی است که اطلاعات را از منابع مختلف جمع‌آوری می‌کند و در صورت نیاز کاربر این اطلاعات را در اختیار او قرار می‌دهد. به بیان دیگر پورتال به صورت مجازی امکاناتی را در اختیار کاربران قرار می‌دهد که دسترسی به محل فیزیکی آن اطلاعات، سختی‌هایی را برای کاربر به همراه دارد. به طور مثال یک پورتال می‌تواند نمره‌های دانشجویان یک دانشگاه، اعتبار حساب‌های بانکی یک سازمان، به روزرسانی اطلاعات سخت‌افزاری از محل کار و … را در اختیار کاربران خود قرار دهد. همچنین پورتال‌ها می‌توانند محلی برای ارتباط مستقیم پرسنل یک سازمان باشند. برای طراحی پورتال در مشهد می‌توانید به یک شرکت طراحی پورتال در مشهد مراجعه نمایید و برای طراحی پورتال سخصی از آنجا اقدام نمایید.

پورتال‌ها دارای ۴ ویژگی اصلی هستند که عبارت است از: دسترسی راحت به اطلاعات، تجمع اطلاعات، وجود اطلاعات هدف دار و یک راه ورود منحصر به فرد برای کاربران.

پورتال با وبسایت چه تفاوتی دارد؟

از نظر ظاهر پورتال و وبسایت تفاوت چندانی با هم دارند، ولی به طور کل بین این دو مورد تفاوت‌های بسیاری دیده می‌شود. پورتال‌ها معمولا اطلاعات عمومی را در خود جای داده‌اند. از آن‌جایی که اطلاعات موجود در پورتال‌ها بیشتر از منابع مختلفی جمع‌آوری شده، برای طبقه‌بندی این اطلاعات نیاز به یک ابزار مانند Directory دیده می‌شود، که پورتال‌ها از این نوع از ابزارها بهره می‌برند.

در مقابل داده‌های موجود در وبسایت‌ها از منابع کمتری جمع‌آوری می‌شوند و پراکندگی موضوعی کمتری دارند، به نوعی تخصصی‌تر هستند و بر روی یک موضوع خاص تمرکز دارند. از دیگر تفاوت‌های بین پورتال و وبسایت می‌توان به درگاه ورود خاص پورتال‌ها اشاره کرد. درگاه ورود پورتال‌ها کاربر را به مجموعه‌ای از اطلاعات متصل می‌کند در صورتی که در وبسایت‌ها اطلاعات به صورت عمومی در اختیار بازدیدکنندگان قرار می‌گیرد.

 

تاریخچه پورتال‌ها

از زمانی که افراد برای کار کردن با یک برنامه نیازی به بستن برنامه دیگری نداشتند و به صورت هم زمان می‌توانستند از چند برنامه استفاده کنند، پورتال‌ها ظهور کردند. پورتال‌ها دارای سه نسل هستند که در ادامه مقاله شرکت طراحی پورتال در مشهد به معرفی هر کدام از آن‌ها پرداخته‌ایم.

نسل اول پورتال‌ها

در نسل اول پورتال‌ها تنها با محتوا و اطلاعات سروکار داشتیم. به طور مثال سایت Yahoo از پورتال‌های نسل اولی محسوب می‌شود. پورتال‌های نسل اولی به کاربران اطلاعاتی در رابطه با سازمان‌ها را می‌دادند که این اطلاعات شامل فرم‌های استخدام، اخبار شرکت و … بود.

نسل دوم پورتال‌ها

تفاوتی که پورتال‌های نسل دوم با پورتال‌های نسل اول داشتند به مشارکت کاربران در محیط پورتال مد نظر برمی‌گشت. به طور مثال در محیط پورتال نسل دوم کاربران می‌توانستند با هم چت کنند و یا اطلاعاتی را که می‌خواهند به صورت مستقیم از کاربر دیگری دریافت کنند. در این نسل سرویس‌های مدیریت محتوا و سرویس‌های همکاری مختلفی ارائه شدند و قدم بزرگی در پیشرفت پورتال‌ها برداشته شد.

نسل سوم پورتال‌ها

نسل سوم پورتال‌ها به هدف اتصال بین کارمندان، عرضه‌کنندگان و مشتریان به وجود آمد. البته ویژگی‌های پورتال‌های نسل دوم یعنی ارتباط کاربران در محیط پورتال، در پورتال‌های نسل سوم نیز دیده می‌شود. مهم‌ترین ویژگی پورتال‌های نسل سوم هدفمند شدن هر کاربر است. یعنی در محیط پورتال نسل سوم می‌توان به یک کاربر ویژگی‌هایی را با توجه به نقش او در سازمان اختصاص داد.

انواع پورتال

شرکت طراحی پورتال در مشهد, طراحی پورتال, طراحی پورتال در مشهد

پورتال‌ها انواع مختلفی دارند و بر اساس ویژگی‌های مختلفی تقسیم‌بندی می‌شوند. گفتنی است وطن تک به عنوان یک شرکت طراحی پورتال در مشهد توانایی طراحی هر نوعی از پورتال متناسب با نیاز شما را دارد. بسیاری از افراد به دلیل نداشتن آشنایی با انواع پورتال، سفارش طراحی پورتال‌های اشتباهی را می‌دهند، از این رو در رابطه با این مورد حتما با کارشناسان ما مشورت داشته باشید.

در ادامه به معرفی انواع پورتال می‌پردازیم تا آشنایی کوچکی برای شما به وجود آید تا بتوانید به درستی نیاز خود را از شرکت طراحی پورتال در مشهد بخواهید.

Business to Business Portal) B2B)

پورتال‌های B2B محیطی مناسب برای اکثر کسب و کارهاست زیرا در این پورتال‌ها کاربران می‌تواند کالای خود را تهیه کنند، صورت حساب برای آن‌ها صادر شود و این صورت حساب هم در اختیار خریداران و هم در اختیار فروشندگان باشد و همچنین تمامی کاربران می‌توانند به اطلاعات مختلف در رابطه با آن کسب و کار دسترسی داشته باشند.

Business to Customer Portal) B2C)

کاربر در پورتال B2C قابلیت ارتباط با مشتریان را خواهد داشت. به طور مثال در این پورتال‌ها خریداران می‌توانند با فروشنده در ارتباط باشند، به راهنمای استفاده از محصولات دسترسی داشته باشند و وضعیت سفارش خود را چک کنند.

Business to Employee Portal) B2E)

پورتال‌های B2E مناسب برای سازمان‌ها هستند. در این پورتال‌ها اطلاعات مورد نیاز برای پرسنل یک سازمان وجود دارد. این اطلاعات توسط خود پرسنل جمع‌آوری می‌شود و به اشتراک گذاشته می‌شود. پورتال B2E به دو دسته تقسیم می‌شود. یکی از این دسته‌ها پورتالی است که پرسنل اطلاعات مرتبط به شرکت را از طریق آن به دست می‌آورند و همچنین در محیط پورتال به چت با یکدیگر می‌پردازند. دسته دیگر پورتالی است که به صورت تخصصی در یک سازمان کار می‌کند. به طور مثال این پورتال مخصوص تکنسین‌هایی است که در آن اطلاعات مرتبط به تعمیر یک وسیله، آخرین به روزرسانی برنامه‌های نرم‌افزاری مرتبط به آن وسیله و قطعات مورد نیاز برای تعمیر آن وجود دارد.

EIP (Enterprise Information Portals)

پورتال EIP  که به پورتال سازمانی معروف است، به کارمندان دسترسی برای ورود اطلاعات و اجازه تغییرات بر روی اطلاعات را می‌دهد که می‌توانید طراحی تین نوع پورتال را به وطن ت که یک شرکت طراحی پورتال در مشهد است، بسپارید.

سخن پایانی

امروزه نیاز وجود یک پورتال در هر سازمانی چه بزرگ و چه کوچک دیده می‌شود. پورتال‌ها قابلیت طبقه‌بندی کردن اطلاعات و دسترسی آسان به آن‌ها را برای پرسنل یک سازمان به راحتی فراهم می‌کنند، از این رو پورتال‌ها ابزار هوشمندی هستند که به پیشرفت و رشد هر چه بیشتر سازمان‌ها کمک کرده و موجب صرفه‌جویی در هزینه و وقت آن‌ها می‌شوند. اگر به دنبال شرکت طراحی پورتال در مشهد هستید مشاورین وطن تک در خدمت شما هستند.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *