دریافت درگاه پرداخت وب سایت

سایت‌ها متناسب با نیاز کسب وکار‌ها ساخته می‌شوند تا در پیشرفت و توسعه بیزینس‌ها مختلف کمک کننده باشند. به طور کلی در دنیای وب با سه نوع سایت روبه‌رو هستیم که این سه نوع عبارت‌اند از: سایت‌های شخصی، سایت‌های شرکتی و سایت‌های فروشگاهی. معمولا افراد برای معرفی خود به جامعه هدف از سایت‌های شخصی بهره می‌گیرند. معمولا در سایت‌های شخصی فروش الویت اول نیست، اما در آن‌ می‌‌توان به درآمد رسید. از این رو با دریافت درگاه پرداخت وب سایت به راحتی می‌توانید در کنار آشنا کردن جامعه هدف با مهارت‌های خود، درآمد نیز داشته باشید. در ادامه مقاله وطن تک اطلاعات کامل و جامع‌تری در مورد نحوه ایجاد درگاه پرداخت وب سایت شخصی ارائه خواهیم کرد. شرکت و سازمان‌ها نیز به سایت‌های کارآمد نیاز دارند، به همین دلیل از سایت‌های شرکتی استفاده می‌کنند.

در مقابل سایت‌های شخصی و شرکتی، سایت‌هایی نیز وجود دارند که هدف و دغدغه‌ی اصلی آن‌ها افزایش مشتری و فروش است. این نوع از کسب و کار‌ها بیش از هر چیزی نیاز به فروشگاه اینترنتی دارند؛ بدین شیوه می‌توانند مشتریان مختلفی از شهر‌های مختلف کشور داشته باشند و همچنین داشتن مشتریان خارجی در این نوع از فروشگاه‌ها خارج از ذهن نیست. برای آموزش و دریافت اطلاعات در مورد مراحل دریافت درگاه پرداخت الکترونیکی، تا انتها این مقاله همراه وطن تک همراه شوید.

 

 

به دو صورت می‌توان برای وب سایت شخصی درگاه پرداخت گرفت

به طور کلی برای دریافت درگاه پرداخت وب سایت‌ در سایت‌های مختلف دو روش را پیش روی خود خواهیم داشت که بسته به نظر مدیران کسب و کار‌ها می‌‌توان یک روش را انتخاب کرد. اولین و بهترین روش این است که به صورت مستقیم درگاه پرداخت داشته باشیم که این روش مزیت و مشکلات خاص خود را دارد. در دومین روش نیز می‌توان به طور غیر مستقیم درگاه پرداختی را برای مشتریان خود به وجود آورد. این دو روش تفاوت‌هایی با هم دارند، به عنوان مثال در روش پرداخت مستقیم باید نماد اعتماد از بانک مورد نظر داشته باشید، اما در روش غیر مستقیم نیازی به داشتن نماد اعتماد نیست. علاوه بر آن، این دو روش تفاوت‌های دیگری نیز دارند که در ادامه آن‌ها را توضیح خواهیم داد.

 

ایجاد درگاه مستقیم در وب سایت شخصی

متداول‌ترین روش برای دریافت درگاه پرداخت وب سایت شخصی ، درگاه پرداخت مستقیم است. در این روش شما با شرکتی روبه‌رو هستید که قراردادی با بانک مورد نظرتان دارد. این شرکت‌ها از طرف بانک‌ها موظف شده‌اند تا درگاه پرداخت مستقیم برای سایت‌های مختلف به وجود آورند. برای درک بهتر می‌توان گفت که اگر به دنبال

Array

ایجاد درگاه پرداخت بانک ملت هستید باید درخواست خود را به پرداخت ملت ارسال کنید تا آن‌ها خواسته‌ شما را مورد ارزیابی قرار دهند. ذکر این نکته بسیار مهم است که این روش برای سایت‌هایی توصیه می‌شود که روزانه تراکنش‌های زیادی را در سایت خود دارند. برای مثال سایت دیجی کالا به دلیل حجم بالای تراکنش از درگاه مستقیم استفاده می‌کند.

همانطور که گفته شد مهم‌ترین کاری که باید برای ایجاد پرداخت مستقیم در وب سایت شرکتی خود انجام دهید، گرفتن نماد اعتماد است. دریافت این نماد مشکلات و سختی‌های خاص خودش را دارد به طوری که باید برای آن انرژی و زمان زیادی را صرف کنید. برای دریافت نماد الکترونیک ابتدا به سایت اینماد مراجعه کرده و بعد از آن که مراحل دریافت نماد را طی کردید به شما یک نماد الکترونیک اهدا می‌شود که به واسطه آن می‌توانید درگاه پرداخت برای سایتتان ایجاد کنید. با توجه به این توضیحات باید گفت که اگر تراکنش‌های بالایی دارید استفاده از این روش توصیه می‌شود اما اگر تراکنش‌های کمی در سایت خود دارید بهتر است که از روش غیر مستقیم بهره بگیرید. روش مستقیم یک مزیت بزرگ دارد. هنگامی که تراکنش در سایت صورت گیرد، هیچ کارمزدی کسر نخواهد شد و مبلغ به طور کامل به حسابتان واریز می‌شود.

 

 

ایجاد درگاه پرداخت غیر مستقیم برای وب سایت شخصی

دومین روشی که برای دریافت درگاه پرداخت وب سایت شخصی دارید استفاده از روش غیر مستقیم است. در این روش با شرکت‌هایی طرف هستید که به صورت یک واسطه میان شما و بانک مورد نظرتان عمل می‌کنند. این شرکت‌ها درگاه پرداخت مستقیم برای خود در بانک‌های مختلف ثبت کرده‌اند و با استفاده از آن‌ها می‌توانید بدون داشتن نماد اعتماد می‌توانید برای وب سایت شخصی خود درگاه پرداخت ایجاد کنید. اما این نکته را باید ذکر کرد که بعد از آن که واریز در سایت داشته باشید، مبلغ ابتدا وارد حساب شرکت‌های واسط می‌شود و پس از آن که مبلغ به حد نصاب طی شده رسید، با ارسال درخواست، مبلغ به حسابتان واریز خواهد شد.

در این روش کار سختی پیش روی خود ندارید و فقط کافی است تا در سایت یکی از شرکت‌های واسط ثبت نام کنید. در ادامه برای احزار هویت نیاز به ارسال اسکن کارت ملی و کارت شناسنامه است. بعد از تایید درخواست، برای دامنه سایت یک API ارسال خواهد شد که با استفاده از آن می‌توانید درگاه پرداخت آنلاین ایحاد کنید. در ادامه با اعلام شماره کارت ملی، شماره حساب و شماره شبا تا پس از به حد نصاب رسیدن موجودی حسابتان در شرکت واسط، مبلغ مورد نظر به حسابتان واریز شود.

 

 

برای وب سایت شخصی خود، از درگاه پرداخت مستقیم ویا غیرمستقیم استفاده کنم؟

استفاده از هر کدام از این روش‌ها مزایا و معایبی را به دنبال خواهد داشت به همین دلیل برخی از این موارد را بیان خواهیم کرد تا بتوانید بهترین انتخاب را برای درگاه پرداخت وب سایت شخصی خود داشته باشید.

 

مزایا و معایب استفاده از روش مستقیم

 

  • به دلیل نیاز به مجوز‌های مختلف، این روش کمی زمان بر خواهد بود.
  • برای استفاده از آن باید نماد الکترونیک داشته باشید که به نوعی هم عیب و هم حسن به حساب می‌آید
  • کارمزدی را برای مشتری نخواهد داشت و همچنین از حساب شما نیز کارمزدی کم نخواهد داشت
  • ۲۴ ساعت بعد از پرداخت مشتری، پول به حسابتان واریز می‌شود که این حسن درگاه پرداخت مستقیم برای وب سایت شخصی است.
  • در این روش نمی‌توان درگاه پرداخت برای شبکه‌های اجتماعی مختلف ایجاد کرد

 

مزایا و معایب استفاده از درگاه پرداخت غیر مستقیم

  • در این روش در کمتر از یک ساعت می‌توانید درگاه پرداخت خود را ایجاد کنید.
  • نیازی به نماد الکترونیک ندارد.
  • در این روش می‌‌توانید برای شبکه‌های اجتماعی مختلف درگاه پرداخت ایجاد کنید.
  • پس از ارسال پول توسط مشتری، پول به حساب شرکت واسط می‌رود.
  • در این روش کارمزد از مشتری و صاحب سایت گرفته می‌شود.

 

نتیجه گیری

به طور کلی برای درگاه پرداخت وب سایت شخصی خود دو گزینه پیش رو دارید. اولین روش استفاده از درگاه پرداخت مستقیم است. در این روش نیاز به نماد الکترونیک دارید و به همین دلیل کمی زمان بر است. در روش دوم می‌توانید با استفاده از درگاه پرداخت غیر مستقیم در کمتر از یک سایت عملیات خود را با موفقیت انجام دهید. در این روش شرکتی به عنوان واسط مراحل را به صورت خودکار انجام می‌دهد. به طور کلی باید گفت اگر سایت شما بازدید بالایی دارد و در آن تراکنش‌های زیادی صورت می‌گیرد، بهتر است که از روش مستقیم بهره بگیرد در غیر این صورت پرداخت غیر مستقیم را به شما توصیه می‌کنیم.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *