افزایش سرعت سایت وردپرسی – در این مقاله نکاتی در مورد افزایش سرعت سایت وردپرسی توضیح خواهیم داد و توضیح خواهیم داد که چگونه سرعت وب سایت را افزایش دهیم. اگر سرعت یک وب سایت پایین باشد، طراحان سایت می توانند مراحل زیر را برای تشخیص و رفع مشکل انجام دهند.

Array

البته در این مقاله سعی کردیم راهکارهایی برای افزایش سرعت انواع وب سایت ها ارائه دهیم که البته در سایت های وردپرسی، مشکلاتی که در زیر بررسی می شود به راحتی از طریق افزونه هایی از جمله wp-rocket ، auto optimize ، clearfy ، wp-optimize و ….. قابل رفع هست. و ما در این مقاله توضیح خواهیم داد که برای افزایش سرعت سایت وردپرسی خود از طریق افزونه یا بدون آن، در واقع چه کارهایی را باید انجام دهید.

عملکرد سایت یا performance سایت یک عبارت رایج برای کیفیت قابل اندازه گیری و قابل بررسی از تجربه کاربری یا همان user exprience یک سایت وردپرسی است. گوگل به این موضوع در رتبه بندی و سئو ی صفحات، توجه ویژه ای دارد.

شیوه تست سرعت یا همان عملکرد سایت وردپرسی:

اولین قدم مهم در بهبود سرعت یک سایت وردپرسی، بررسی شرایط فعلی آن است. عوامل مختلفی کمک می کنند که بررسی کنیم تجربه کاربران در مواجهه با عملکرد و سرعت سایت ما در چه وضعیتی است، با این بررسی متوجه خواهیم شد که سایتمان در چه فاکتورهایی ضعف دارد که با رفع آن مشکلات، سرعت و عملکرد سایتمان را بهبود دهیم.

برای این بررسی ها به ابزار مخصوص آن نباز داریم که ما PageSpeed Insights را به شما پیشنهاد می کنیم. این وب سایت که ابزار خوب برای بررسی Core Web Vitals است که مجموعه ای از معیارهای مختلف موثر بر عملکرد و سرعت سایت وردپرسی تان را بررسی می کند از جمله:

Largest Contentful Paint سرعت بارگیری بزرگترین عنصر در صفحه را بررسی می کند که از موثرترین عوامل بر سرعت و سئو سایت وردپرسی است.

First Input Delay سرعت واکنش سایت به داده های ورودی کاربر را بررسی می کند.

Cumulative Layout Shift پایداری ظاهری عناصر صفحه را بررسی می کند.

Core Web Vitals علاوه بر اطلاعات مهمی که در مورد تجربه کاربران از بازدید از سایت به شما می دهد روی سئو سایت و افزایش بازدید ارگانیک سایت شما نیز بسیار موثر است.

سایر فاکتورهای مهمی که بررسی می شوند عبارتند از: Time to First Byte (زمان شروع بارگذاری یک صفحه)، DNS Lookup speed (سرعتی که سرویس نام دامنه سایت یک نام دامنه را به آدرس IP ترجمه می کند) و Time to Interactive (سرعت تعامل کاربر با صفحه). برای اینکه ببینید اندازه‌گیری این عوامل چگونه می‌تواند روی سرعت سایت تان اثر گذار باشد، به مثال‌های زیر توجه کنید:

۱- یک صفحه سایت با Largest Contentful Paint کند، زمان زیادی میبرد که بزرگترین عنصر خود را به کاربر نمایش دهد. مدیر سایت می تواند بررسی کند که آیا کد غیر ضروری قبل از آن عنصر بارگیری می شود یا خیر؟ و تصمیم بگیرد که آیا برای افزایش سرعت سایت وردپرسی خود، آن کد را حذف کند یا خیر؟

۲- یک سایت (یک صفحه سایت) وردپرسی با Time to First Byte کند، زمان زیادی برای بارگیری لازم دارد و کاربر باید منتظر لود سایت باشد که چندان خوشایند نیست.

علاوه بر عواملی که در قالب و افزونه ها می توانند بر این موضوع اثر گذار باشند، منابع سرور سایت و زمان پاسخ دهی سرویس DNS می تواند بر این موضوع موثر باشد.

چگونه سرعت (عملکرد) سایت وردپرسی را افزایش دهیم؟

بهینه سازی تصاویر:

بارگذاری تصاویر در یک سایت وردپرسی معمولاً بیشترین زمان را به خود اختصاص می دهد. چون فایل‌های تصویری از نظر اندازه بزرگتر از فایل‌های HTML و CSS هستند. باید زمان بارگذاری تصویر را از طریق بهینه سازی تصاویر سایت وردپرسی کاهش دهید، که معمولاً شامل کاهش رزولوشن و ابعاد آن و فشرده سازی فایل تصویر و تغییر فرمت آن است.

تعداد درخواست های HTTP را کاهش دهید:

صفحات وب نیاز دارند که از طریق مرورگر درخواست های HTTP متعددی را برای بارگذاری المان های مختلف صفحه، از جمله تصاویر، اسکریپت ها و فایل های CSS ایجاد کنند. در واقع، بسیاری از صفحات وب به ده ها مورد از این درخواست ها نیاز دارند. هر درخواست منجر به یک رفت و برگشت به سرور سایت می شود که می تواند به زمان بارگذاری سایت اضافه کند. به دلیل این مشکلات احتمالی، تعداد کل عناصری که هر صفحه برای بارگیری نیاز دارد باید به حداقل برسد. تست سرعت سایت وردپرسی به شناسایی درخواست‌های HTTP کمک می کند.

از کش کردن HTTP مرورگر استفاده کنید:

کش مرورگر یک مکان ذخیره سازی موقت است که مرورگرها یک کپی از فایل های ثابت سایت را ذخیره می کنند تا بتوانند سایت های اخیراً بازدید شده را سریعتر بارگیری کنند. طراحان سایت می توانند به مرورگرها دستور دهند تا عناصر سایت را در حافظه پنهان(کش) ذخیره کنند که فایل هایی هستند که معمولا تغییر نمی کنند و ثابت هستند. دستورالعمل‌های کش مرورگر در هدر پاسخ‌های HTTP از سرور هاست قرار می‌گیرد. این مقدار داده‌هایی را که سرور باید به مرورگر منتقل کند بسیار کاهش می‌دهد و زمان بارگذاری را برای کاربرانی که مرتباً از صفحات خاصی بازدید می‌کنند کوتاه می‌کند که به تبع آن سرعت سایت وردپرسی افزایش می یابد.

جاوا اسکریپت غیرضروری مسدودکننده رندر (Render blocking) را حذف کنید:

سایت وردپرسی شما ممکن است کد غیرضروری داشته باشند که قبل از محتوای مه صفحه بارگیری می شود و زمان بارگذاری کلی سایت وردپرسی را کاهش می دهد. این امر به ویژه در وب سایت های بزرگ که بسیاری از مدیران به طور مستقل کد و محتوا را اضافه می کنند رایج است. مدیران سایت می توانند برای افزایش سرعت سایت وردپرسی با بررسی فایل های جاوا اسکریپت مسدود کننده رندر، آن را حذف یا به صورت درون خطی (inline) اجرا کنند.

استفاده از اسکریپت های خارجی را محدود کنید:

در ابتدا بررسی کنیم که اسکریپت خارجی چیست؟ هر عنصر صفحه وب، که اسکریپتی که از جای دیگری بارگیری می‌شود “مانند سیستم‌های نظردهی خارجی، دکمه‌های CTA، پلاگین‌های CMS، یا پاپ آپ ها” که باید هر بار که صفحه بارگیری می‌شود، بارگیری شوند را اجرا می کند.

بسته به اندازه اسکریپت، اینها می توانند سرعت صفحه وب را کاهش دهند، یا باعث شوند صفحه وب به یکباره بارگیری نشود. به این حالت “پرش محتوا” یا “تغییر طرح” گفته می شود و می تواند به ویژه برای کاربران تلفن همراه که بیشتر برای آن ها این مشکلات پیش می آید، خسته کننده یا حتی آزار دهنده باشد.

استفاده از ریدایرکت (تغییر مسیر) را محدود کنید:

ریدایرکت زمانی اتفاق می افتد که بازدیدکنندگان یک سایت وردپرسی به جای صفحه مورد نظرشان به صفحه دیگری هدایت می شوند. ریدایرکت ها چند کسری از ثانیه یا گاهی حتی ثانیه های کامل را به زمان بارگذاری صفحه اضافه می کنند. تغییر مسیرها گاهی اجتناب‌ناپذیر هستند، اما ممکن است بیش از حد از آنها استفاده شود و ممکن است در طول زمان در وب‌سایت‌های بزرگ‌تر با مالکان متعدد، تعداد ریدایرکت ها به شدت زیاد شود. صاحبان وب سایت باید دستورالعمل های روشنی را در مورد استفاده از تغییر مسیر ایجاد کنند و به طور دوره ای صفحات مهم سایت را برای تغییر مسیرهای غیر ضروری بررسی کنند.

فایل های CSS و JavaScript را کوچک(فشرده) کنید:

کوچک کردن یا بهینه سازی کد به معنای حذف هر چیزی است که رایانه برای درک و اجرای کد به آن نیاز ندارد، از جمله کامنت های کد، فضای خالی و نیم ویرگول های غیر ضروری. این باعث می شود فایل های CSS و جاوا اسکریپت کمی کوچکتر شوند تا سریعتر در مرورگر بارگذاری شوند و پهنای باند کمتری اشغال کنند. اگرچه کوچک‌سازی معمولاً در نهایت باعث بهبود عملکرد و افزایش سرعت سایت وردپرسی میشود، این کار جزو مهمترین و موثرترین روش های موجود است.

از خدمات Third-Party موثر برای عملکردهای مهم وب سایت استفاده کنید:

هاست: حتی بهترین وب سایت طراحی شده نیز اگر سرور اصلی آن به درخواست ها به آرامی پاسخ دهد به کندی بارگیری می شود. مدیران سایت باید سروری با میانگین زمان پاسخگویی کمتر از ۲۰۰ میلی‌ثانیه و با سابقه خوب و قابل اطمینان از لحاظ پایداری و آپتایم انتخاب کنند.

DNS : DNS سیستمی است که دامنه ها (به عنوان مثال example.com) را به آدرس های IP ترجمه می کند. که بخش مهمی از فرآیند بارگذاری صفحه را شامل می شود. صاحبان وب‌سایت‌ها به جای اتکا به DNS هاست سایت وردپرسی خود. باید سرویس دهنده های DNS ای را انتخاب کنند که نتایج را سریع و امن ارائه می‌دهند.

کش کردن: هرچه محتوای وب سایت به افرادی که آن را درخواست می کنند نزدیک تر باشد، سریع تر می توانند آن را دریافت کنند. طراحان سایت باید از یک شبکه تحویل محتوا (CDN) برای ذخیره محتوای وب در بسیاری از مکان‌ها در سراسر جهان استفاده کنند، بنابراین درخواست‌های کاربر برای رسیدن به سرور اصلی وب‌سایت نیازی به طی کردن صدها یا هزاران کیلومتر (و بسیاری از شبکه‌های مستقل) ندارند. البته پیشنهاد ما این است که قبل از خرید سرویس های سی دی ان، حتما سرعت و تاثیر آن بر سرعت سایتتان را تست کنید. در اغلب مواقع، کندی یا اختلال این شبکه ها باعث کاهش سرعت لود یا حتی عدم بارگذاری سایت شما خواهد شد.

امنیت سایبری: حملات DDoS، ربات های مخرب و سایر حملات سایبری می توانند عملکرد یک وب سایت را کاهش دهند. این موضوع بسیار گسترده است و نمی‌توان در اینجا به جزئیات پرداخته شود، اما صاحبان وب‌سایت باید یک ارائه‌دهنده امنیت برنامه وب را انتخاب کنند که ترافیک مخرب را بدون کاهش سرعت ترافیک قانونی فیلتر کند. خوشبختانه با توجه به امنیت بالای هسته وردپرس، و افزونه های متعدد امنیتی، این موضوع چندان نگران کننده نیست. البته پیشنهاد می شود از هاستی استفاده کنید که سرور آن مجهز به آنتی دیداس سخت افزاری و همچنین نرم افزاری باشد.

 

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *