مدت زمان مطالعه مقاله طراحی سایت خبری در مشهد : ۱۰ دقیقه


 

مقدمه

امروزه بیشتر مردم برای اطلاع پیدا کردن از اخبار ترجیح می‌دهند از وب‌سایت‌های خبری یا شبکه‌های اجتماعی استفاده کنند به همین دلیل سایت‌های خبری یکی از پربازدیدترین و محبوب‌ترین سایت‌های جهان به شمار می‌روند. اگر یک سایت خبری، طراحی خوبی داشته باشد و در تولید محتوا نیز موفق عمل کند می‌تواند مخاطبان زیادی به دست بیاورد. البته بهتر است به این نکته توجه داشته باشید که صرفاً طراحی سایت خبری در مشهد برای داشتن یک سایت پرمخاطب کافی نیست بلکه باید تجربه کافی در تولید محتوای خبری و سئو نیز داشته باشید. اگر علاقه‌مند هستید تا با نکات مهم درباره طراحی یک سایت خبری بیشتر آشنا شوید؛ به شما پیشنهاد می‌کنیم تا انتهای این مطلب با وطن تک همراه باشید تا نکات مهم در زمان سفارش طراحی سایت در مشهد را به خاطر داشته باشید.

در طراحی سایت خبری در مشهد باید به چه نکاتی توجه کنید؟

خدمات طراحی سایت خبری در مشهد, طراحی سایت خبری در مشهد

با مقداری جستجو در اینترنت می‌توانید تعداد زیادی سایت خبری معتبر پیدا کنید که از نظر مردم قابل اعتماد هستند و همیشه آخرین اخبار را در اختیار مخاطبانشان قرار می‌دهند. برای این که شما هم بتوانید یک سایت خبری موفق داشته باشید بهتر است در مورد مهم‌ترین نکاتی که در طراحی سایت خبری در مشهد باید مورد توجه قرار بگیرد اطلاعات کافی به دست بیاورید. به خاطر داشته باشید که یک سایت خبری بر اساس تعداد مخاطبانی که دارد سنجیده می‌شود پس شما باید تمام امکانات لازم برای جذب مخاطب را در طراحی سایتتان مدنظر قرار دهید. برخی از مهم‌ترین ویژگی‌های سایت‌های خبری عبارت‌اند از:

توجه به نحوه چیدمان و نمایش اطلاعات

یکی از مهم‌ترین نکات در طراحی سایت خبری در مشهد، توجه کردن به ظاهر سایت است. اگر به سایت‌های خبری معتبر دنیا سری بزنید مشاهده می‌کنید که این سایت‌ها دارای بخش‌های مختلفی هستند. به عنوان مثال شما جدیدترین اخبار را می‌توانید در صفحه اول سایت‌های خبری مشاهده کنید. همچنین اخبار فرهنگی، هنری، سیاسی، ورزشی و … هر کدام به صورت طبقه‌بندی‌شده برای کاربران سایت در دسترس هستند. در طراحی سایت خبری باید چیدمان بخش‌های مختلف به نحوی باشد که مخاطب در هنگام ورود به سایت بتواند اخبار مربوط به موضوعات مورد علاقه خود را به راحتی پیدا کند. سایت‌های شلوغ و بی‌نظمی که هم رابط کاربری و هم دسته‌بندی اخبار در آن‌ها رعایت نشده است از نظر طراحی دارای ضعف بزرگی هستند به همین دلیل بهتر است طراحی سایت خود را به افرادی بسپارید که تجربه کافی در زمینه طراحی سایت‌های خبری را دارند.

سرعت بالای سایت

سرعت سایت نیز در میزان محبوبیت سایت‌های خبری مؤثر است. همان‌طور که می‌دانید اخبار زیادی در دنیا به صورت لحظه‌ای منتشر می‌شوند بنابراین اگر می‌خواهید یک سایت خبری به‌روز و موفق داشته باشید باید به سرعت لود سایتتان نیز توجه کنید. حجم اطلاعات سایت‌های خبری بسیار زیاد است. همچنین تعداد بازدید از سایت‌های خبری نسبت به سایت‌های دیگر بسیار بیشتر است. این دو عامل می‌تواند باعث کند شدن سرعت لود سایت شما شود. به خاطر داشته باشید که سرعت پایین لود صفحات یک مشکل اساسی در سایت‌های خبری هستند. ما به شما توصیه می‌کنیم اگر قصد طراحی سایت خبری در مشهد را دارید؛ حتماً به این مسئله توجه ویژه‌ای داشته باشید زیرا این مشکل می‌تواند بر روی سئوی سایت شما نیز تأثیر منفی بگذارد.

وقتی کاربران اینترنت بر روی یک سایت کلیک می‌کنند، زمان زیادی را برای لود شدن سایت منتظر نخواهند ماند بنابراین اگر در طول چند ثانیه سایت لود نشود، آن را ترک می‌کنند. ترک سایت توسط کاربران اینترنت آن هم در یک بازه زمانی کوتاهی می‌تواند اثرات بسیار مخربی بر روی جایگاه سایت شما در جستجوگرهای مختلف داشته باشد.

انتشار اخبار با فرمت‌های مختلف

در گذشته انتشار چند تصویر و یک متن درباره اتفاقاتی که رخ داده بود برای سایت‌های خبری کافی بود؛ اما امروزه سایت‌های خبری تلاش می‌کنند تا اخبار را در فرمت‌های مختلفی (ویدئویی، تصویری، صوتی) در اختیار کاربرانشان قرار بدهند. چنین کاری باعث افزایش جذابیت سایت‌های خبری می‌شود البته تهیه انواع مختلف محتوا می‌تواند هزینه‌های زیادی در بر داشته باشد با این حال بهتر است در هنگام طراحی سایت خبری در مشهد به این مسئله نیز توجه داشته باشید و از همان ابتدا بستر لازم برای انتشار اخبار در فرمت‌های مختلف را فراهم کنید.

ریسپانسیو بودن

پیشرفت تکنولوژی در سال‌های اخیر باعث متنوع شدن دستگاه‌هایی شده است که می‌توانند به اینترنت متصل شوند. به عنوان مثال تمام گوشی‌های هوشمند قابلیت اتصال به اینترنت را دارند پس باید در طراحی سایت‌های خبری به ریسپانسیو بودن آن نیز توجه داشت باشید. منظور از ریسپانسیو یا واکنش گرایی، قابلیت نمایش کامل سایت در پلتفرم‌های مختلف است. کاربر یک سایت خبری باید بتواند به تمام صفحات سایت از طریق تبلت، تلفن همراه و کامپیوتر دسترسی کامل داشته باشد. اگر سایت شما این ویژگی را نداشته باشد تعداد زیادی از کاربران خود را از دست خواهد داد.

چه کسانی می‌توانند یک سایت خبری داشته باشند؟

خدمات طراحی سایت خبری در مشهد, طراحی سایت خبری در مشهد

همه افرادی که علاقمند به فعالیت در حوزه اطلاع‌رسانی و اخبار هستند می‌توانند یک سایت خبری داشت باشند؛ اما باید به این نکته توجه داشته باشید که به‌روز نگه داشتن سایت‌های خبری کار بسیار دشواری است و نیاز به افرادی دارد که علاوه بر تخصص در دانش خبرنگاری زمان کافی برای انتشار اخبار متنوع را نیز داشته باشند. در واقع بعد از چالش‌های طراحی سایت خبری در مشهد، شما باید به فکر تولید محتوا باشید. سایت‌های خبری موفق خبرنگاران زیادی در حوزه‌های متفاوت مانند ورزش، سیاست، حوادث و … دارند بنابراین اگر زمان و نیروی انسانی متخصص در حوزه تولید محتوای خبری را در اختیار دارید می‌توانید یک سایت اطلاع‌رسانی موفق داشته باشد. البته بهتر است بدانید که برخی از سایت‌های خبری فقط در یک زمینه تخصصی فعالیت می‌کنند به عنوان مثال فقط اخبار مربوط به حوزه تکنولوژی و فناوری اطلاعات را در سایتشان منتشر می‌کنند.

سخن پایانی

سایت‌های خبری در سراسر جهان جزو سایت‌های پرمخاطب تلقی می‌شوند. بسیاری از افرادی که در حوزه خبرنگاری فعالیت می‌کنند علاقمند هستند تا با راه‌اندازی یک سایت خبری در حوزه‌های تخصصی بتوانند به صورت مستقل فعالیت کنند. ریسپانسیو بودن، سرعت بالای لود صفحات، قابلیت انتشار اخبار در فرمت‌های مختلف، نحوه چیدمان و نمایش اطلاعات از جمله مهم‌ترین ویژگی‌های یک سایت خبری استاندارد است. شرکت طراحی وب وطن تک با ارائه انواع خدمات مربوط به طراحی سایت خبری در مشهد می‌تواند به افراد علاقمند در این زمینه کمک کند تا سایت خبری خود را با توجه به استانداردها و ویژگی‌هایی که مدنظر دارند راه‌اندازی کنند.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *