اصول طراحی لندینگ پیج سایت در مشهد

اصول طراحی لندینگ پیج سایت در مشهد

این روز ها پایگاه های اینترنتی و سایت های مختلف از صفحات فرود یا لندینگ پیج استفاده می کنند. شما هم برای این موضوع در سایت تان فکری کرده اید؟ حتما این موضوع ذهنتان را مشغول کرده که الان در حال مطالعه این صفحه هستید. جای درستی آمده اید. تا انتهای مطلب همراه ما باشید.

لندینگ پیج یا صفحه فرود سایت باید از جهات مختلفی از جمله زیبایی بصری و جذابیت، برای کاربرانی که از سایت شما بازدید می کنند جالب توجه باشد. یک صفحه فرود مناسب باید باعث مشارکت بیشتر و سپری کردن زمان بیشتری توسط کاربران، در سایت شما باشد. اینجا قصد داریم اصول طراحی لندینگ پیج سایت در مشهد را با هم بررسی کنیم. شما ممکن است به دلایل و کاربرد های مختلفی نیاز به لندینگ پیج های متعددی در سایت خود باشید. ولی باید اصول طراحی لندینگ پیج سایت در مشهد را در طراحی و ایجاد صفحات فرود خود، رعایت کنید. تا بتوانید کاربران را در سایت تان میخکوب کنید. با به کار گیری اصول طراحی صفحات فرود می توانید کاربران و بازدید کنندگان بیشتر با نرخ مشارکت بالاتری را جذب کنید. در این مقاله با این اصول به تفصیل آشنا خواهید شد.

گام اول: هدف گذاری

اولین قدم در طراحی یک صفحه فرود مناسب و کاربر پسند مشخص کردن هدف تان از طراحی این صفحه است. ممکن است شما به دلایل مختلفی قصد ایجاد لندینگ پیج داشته باشید.

اگر هنوز سایت ندارید برای مشاهده طرح های تخفیفی اینجا را مشاهده نمایید.

ما سعی میکنیم مهم ترین این دلایل را بررسی کنیم:

تبلیغات و افزایش فروش محصول یا خدمات:

در این حالت صفحه فرود شما باید شامل محصول یا محصولات مورد نظر و یا خدماتی که قصد ارائه آن را دارید باشد. در چنین صفحه ای معمولا کاربران به وسیله دکمه یا دکمه هایی که اصطلاحا به آن دعوت به اقدام یا Call to action می گوییم سفارش خرید محصول مورد نظر را ثبت و یا درخواست خدمات خود را برای شما ثبت می کنند. در این صفحه می توانید تصویر و توضیحات کوتاهی در مورد محصول مورد نظر درج نمایید. و یا به صورت تصویری و با متنی مختصر خدمات مورد ارائه را معرفی نمایید.

ارتباط بهتر با بازدید کنندگان سایت:

دومین دلیل ایجاد یک لندینگ پیج می تواند برقراری ارتباطی بهتر با کاربران باشد. در این حالت لندینگ پیج شما می تواند حاوی پیشنهادی خیره کننده به بازدید کننده باشد. این پیشنهاد باید به گونه ای باشد که کاربر را ترغیب به ارائه اطلاعات از طریق پر کردن فرم و درج راه های ارتباطی با وی کند. با در نظر گرفتن اصول طراحی لندینگ پیج سایت در مشهد،  بعد از مدتی، با بالا رفتن تعداد اطلاعات ثبت شده، شما دارای فهرستی طویل از اطلاعات ارتباطی مشتریان بالقوه خواهید بود، که از این لیست می توانید برای مانور های تبلیغاتی و جذب مجدد کاربران و ترغیب آن ها و پیشنهاد سایر لندینگ پیج ها به آنها استفاده کتید.

راهنمایی گام به گام مخاطبین سایت:

گاهی اوقات قصد داریم کاربر را تشویق کنیم که در صفحات مختلف سایت وقت بگذراند و با خدمات مختلف و یا محصولات متنوع مان آشنا شود. این راه یکی از بهترین راه های جذب و فروش آنلاین است. به این منظور با ایجاد یک لندینگ پیج استاندارد، فروشمان را افزایش می دهیم.

 

گام دوم: چیدمان و ترکیب ظاهری صفحه

چیدمان صفحه و نحوه طراحی تاثیر به سزایی در رفتار و تعامل کاربر با صفحه دارد. شما باید در یک صفحه فرود موثر عناصر و المان ها را به صورت صحیح در کنار هم بچینید. در ابتدای صفحه فرود، مهمترین اطلاعاتی که میخواهید به مخاطب منتقل کنید را باید به صورت متن جذاب و یا تصویر و یا بصورت ترکیبی با استفاده از متن و تصویر قرار دهید.شما فقط سه الی پنج ثانیه وقت دارید که مخاطب را در لندینگ پیج خود میخکوب کنید. پس مهمترین مطلب و موضوع و یا مهمترین مزیت رقابتی خود را در ابتدای صفحه قرار دهید، به صورتی که کاربر بتواند بدون اسکرول کردن و در دید اول، آن را ببیند.

 

 

گام سوم: مطلع بودن از سبک F

برای ایجاد یک صفحه فرود مناسب و استاندارد باید از سبک F مطلع باشید. پژوهشگران مسیر چشمی، با تحقیقات بر روی مسیری که چشم کاربران دنبال می کند به نتایج مهمی رسیده اند. نتایج این تحقیقات نشان می دهد که چشم کاربران در هنگام مشاهده یک صفحه سایت به صورت حرف F صفحه را بررسی و آنالیز می کند. البته می دانیم که برای کاربرانی که از رسم الخط های راست به چپ استفاده می کنند مانند زبان فارسی، شیوه حرکت چشم به صورت برعکس حرف F می باشد. در واقع کاربر ابتدای صفحه را کامل بررسی می کند و پس از آن اقدام به اسکرول و پایین رفتن می کند. پس حتما به اولین المانی که در سایت قرار می دهید به صورت ویژه توجه کنید.

گام چهارم: مطالب مفید و جالب

اگر لندینگ پیج شما دارای محتوای طولانی باشد بازدید کننده را خسته خواهد کرد. پس حتما از محتوای مفید و کوتاه استفاده کنید. دقت کنید این به این معنی نیست که از محتوای خیلی کمی استفاده کنید که اطلاعات کافی به کاربر منتقل نشود.

گام پنجم: رنگ بندی مناسب

رنگ بندی صفحه فرود در جذب و نگه داشتن کاربر در سایت بسیار مهم و موثر است. حتی اگر همه اصول را رعایت کرده باشید ولی رنگ بندی را به صورت مناسب انجام نداده باشید در واقع همه زحمات تان را هدر داده اید. اگر رنگی که انتخاب می کنید برای کاربر متناسب با موضوع صفحه تان جذابیت نداشته باشد، کاربر صفحه شما را ترک خواهد کرد و نمی توانید تاثیری که مدنظرتان هست بر مخاطب بگذارید.

گام ششم: ساختار مناسب و هماهنگی المان ها

حتی اگر از همه لحاظ صفحه خوبی طراحی کرده باشید ولی المان های استفاده شده با هم هماهنگ نباشند، میزان اثر گذاری صفحه فرودتان پایین می آید. در لندینگ پیج تان از ارائه اطلاعات و یا تصاویر نا مربوط و اضافه پرهیز کنید. از بهم ریختگی و استفاده نامناسب و غیر چشم نواز از المان ها اجتناب کنید.

گام هفتم: اقدام به عمل

مراقب باشید وقتی زیاد روی سایر اصول تمرکز می کنید از دکمه ای که به وسیله آن میخواهید کاربر کاری انجام دهد(مثلا خرید یا ثبت درخواست) فراموش نکنید! در قسمت های مختلف به صورتی که توجه کاربر را جلب کند از این دکمه استفاده کنید.

برای ایجاد یک لندینگ پیج حتما باید یک سایت داشته باشید. اگر می خواهید یک سایت حرفه ای با قیمت مناسب تهیه کنید طرح های ما را ببینید.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *